In de vorige editie van de Millennium Marathon kwamen Marit Schuiten en Anthony van der Haagen van het Jan Arentsz College in Langedijk aan het woord. Dit maal is het de beurt aan Wendy Beers-Weel. Zij werkt als professioneel social media-specialist.
WendyBeers-sta
“Na een loopbaan in de detailhandel heb ik drie jaar geleden mijn eigenlijke ambitie waargemaakt. Nu adviseer ik beroepshalve bedrijven en organisaties over het gebruik van Facebook en Twitter. Ook geef ik praktische trainingen over WordPress. Dat is een programma waarmee je snel een tekst zelf op een website kunt plaatsen. De sociale media pas ik zelf ook actief toe. Het vergroot je wereld. Je kunt er gemakkelijk contacten mee leggen én onderhouden. Niet alleen privé, ook zakelijk. In beide gevallen is het leuk, leerzaam en levert het veel op. Dat hoeft niet altijd in materiële zin, ook kennis en contacten zijn waardevol. Privé kun je leuke adresjes achterhalen, zakelijk kan bewust inzetten van sociale media zorgen voor naamsbekendheid en een positief imago. Je moet dan wel wat te melden hebben, anders haken je volgers snel af. Voor het project Bekerstreet heb ik een Facebook en een Twitter-account gemaakt. De bestaande accounts van millenniumgemeente Langedijk heb ik nieuw leven ingeblazen. Op die manier bereiken we vooral jongeren. Die zijn gewend aan digitale contacten. Persoonlijk streef ik een plek in de social media groep van Het Glazen Huis in 2013 na. Daarnaast wil ik de doelstellingen en de praktische uitvoering van het millenniumproject wereldkundig maken. De sociale media zijn daar geknipt voor.”

Wendy stelt Charlotte Leegwater de volgende vraag: ……………….